Nowa Stepnica

Wolne Forum mieszkańców Gminy Stepnica

Zarobki radnych i urzędników w 2015 r.

nedza-w-polsce-smieszne-zdjecia-bieda-piszczyObowiązek składania oświadczeń majątkowych nałożony jest na osoby pełniące funkcje publiczne. To rozwiązanie antykorupcyjne, które ma służyć zapewnieniu zgodnego z prawem i interesem danej jednostki samorządu terytorialnego działania takich osób. Samorządowcy powinni złożyć oświadczenia do dnia 30 kwietnia.

Opinia publiczna w Polsce jest stale bulwersowana sytuacjami, w których osoby pełniące funkcje publiczne w znaczny sposób powiększają swój, i najbliższych, stan posiadanego majątku, nie mogąc przy tym wykazać takich dochodów, które uzasadniałyby legalny sposób takiego bogacenia się. (źródło: serwis prawa pracy i ubezpieczeń społecznych)

W Biuletynie Informacji Publicznej UMiG Stepnicy pojawiły się pierwsze oświadczenia urzędników i dyrektorów jednostek organizacyjnych urzędu.

Przedstawiamy ranking najlepiej opłacanych stanowisk – oto nasze TOP 10: 

1 miejsce Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Jolanta Jędrzejewska – 107362,75 zł  (dodatkowo 7200 zł z wynajmu mieszkania) 

2 miejsce Skarbnik Gminy Beata Rogalska – 104 109,54 zł   (dodatkowo umowy zlecenia  2359,56 zł)

3 miejsce Zastępca Burmistrza – Stanisława Rzymczyk – 98 323, 40 zł (dodatkowo emerytura 51977, 43 zł)

4 miejsce Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Alina Adamowska Karcewicz – 81691,10 zł brutto  

 

5 miejsce Dyrektor Szkoły Podstawowej w Racimierzu Magdalena Ławicka – 79 614,47 zł

6 miejsce Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury Lidia Wyzińska – 79171, 73 zł (dodatkowo 350 zł inne źródła)

7 miejsce Sekretarz Gminy Mariola Kwiryng – 76 017, 48 zł (dodatkowo umowy zlecenia 6384,27 zł)

8 miejsce Kierownik referatu architektury i ochrony środowiska Anna Humieja  – 65325,59 zł

9  miejsce Dyrektor Gimnazjum w Stepnicy Andrzej Wyziński –  64508, 89 zł (dodatkowo 19200 zł działalność wykonywana osobiście)

10 miejsce Inspektor ds. księgowości budżetowej Grażyna Zapała – 58094,56 zł (dodatkowo 218,03 zł umowa zlecenie)

Średnio nasi TOP10 zarabiają ok. 6700 zł miesięcznie. Wygląda na to, że Urząd Miasta i Gminy to jeden z najlepiej prosperujących “zakładów pracy” w Stepnicy, szkoda tylko, że utrzymywany z naszych podatków. W rzeczywistości okazać się może, że urzędnicy zarabiają wielokrotnie więcej niż przeciętnie mieszkańcy gminy.

Poniżej 50 000 zł rocznie  zarabiają urzędnicy na następujących stanowiskach : 

Inspektor ds. podatków, opłat i dochodów z budżetu Beata Wojcianiec –  48 161,26 zł (dodatkowo umowy zlecenie 2149,15 zł)

Inspektor ds. księgowości podatkowej Anna Pracka 45334,05 zł

Kierownik Urzędu Satnu Cywilnego i Inspektor ds. ewidencji ludności Agnieszka Cyniak –  43 773,84 zł (dodatkowo umowy zlecenia 2459,93 zł)

Pracownik socjalny Ośrodka Pomocy Społecznej – Jarosław Łukasz Gruszczyński – 43 465,54 zł (dodatkowo umowy zlecenia 18 722,80 zł)

Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Stepnicy – Małgorzata Gałan Zatorska – 42 525, 88 zł

Podinspektor ds podatków i opłat i sprawozdawczości Anna Elżbieta Jagła – 39 761, 48 zł

(podane dane pochodzą z oświadczeń majątkowych złożonych przez ww. osoby opublikowane w BIP Stepnica: http://bip.stepnica.pl/dokumenty/5985, stanowią dochody roczne osiągane z tytułu umów o pracę, dodatkowe dochody podano w nawiasach) 

Na powyższe 16 stanowisk w urzędzie wydajemy z naszych pieniędzy 1 milion 29 tysięcy zł rocznie w gminie, gdzie liczba mieszkańców nie przekracza 5000 osób, czyli każdy mieszkaniec wydaje po ok. 200 zł na utrzymanie rzeszy urzędników stepnickich.

Pomimo, że składanie oświadczeń majątkowych ma służyć zapobieganiu korupcji nie ukazało się jeszcze do tej pory oświadczenie majątkowe Burmistrza Andrzeja Wyganowskiego jak również nie znalazły się w BIP Stepnicy oświadczenia majątkowe radnych.  (W 2014 r. pensja burmistrza wyniosła  ok. 150 000 zł).

Ponadto w gminie jest  jeszcze wiele innych stanowisk finansowanych z naszych podatków.

 

 

Tagi:

21 komentarzy

  1. A pro po przydziałów mieszkań ani ja ani nikt z mojej rodziny nie ubiegał się nie nie będzie się ubiegał o te sporne mieszkania , ale jako wolny obserwator muszę coś na pisać a to że nap. w miejscowości Łąka w tzw. bloku socjalnym mieszka Pani z dwojgiem dzieci uwaga, mając mieszkanie po zmarłym rodzicu (mieszkanie własnościowe) , które stoi puste i wpada w ruinę ! .Pytam czy to jest sprawiedliwe społecznie i moralnie ? . Drugi przypadek jeden z spadkobierców również ma mieszkanie po zmarłym rodzicu też własnościowe ! i mieszka z swoją konkubiną w bloku socjalnym a swoje mieszkanie wynajmuje lokatorowi z tego co wiem jeden z mieszkańców zgłaszał ten fakt P. Kierownik M O P Sp. , która to obiecała się tą sprawą zająć ??? i co ?.

    Najlepsze: Dobre 9 Słabe 0

  2. Co was tak dupa ściska! Wygrali wybory? Wygrali! Znacie demokratyczne procedury? Słyszeliście coś o możliwości przedterminowych wyborów?

    Debata, kontrowersyjne Dobre 5 Słabe 14

    • Wygrać wybory to reprezentować społeczeństwo a nie je okradać! Proste!

      Najlepsze: Dobre 15 Słabe 0

    • A po co? Można wystąpić o zarząd komisaryczny.

      Najlepsze: Dobre 7 Słabe 0

      • No, nawet niezłe! Ale zarząd komisaryczny powołuje się na ściśle określonych warunkach.

        Najlepsze: Dobre 8 Słabe 0

        • No tu są podstawy żeby go powołać

          Najlepsze: Dobre 8 Słabe 0

        • Dla mnie spelniaja kryteria 😉

          ‘W określonych sytuacjach organy nadzoru mogą doprowadzić do zawieszenia lub nawet rozwiązania organów jednostki samorządu terytorialnego.

          Zawieszenie organów jednostki samorządu terytorialnego (rady gminy i wójta, burmistrza lub prezydenta miasta; rady powiatu i zarządu powiatu; sejmiku województwa i zarządu województwa) może nastąpić tylko z ustawowo określonych powodów, w trybie ustanowionym przepisami ustaw (art. 97 ustawy o samorządzie gminnym, art. 84 ustawy o samorządzie powiatowym, art. 85 ustawy o samorządzie wojewódzkim). Ustawy ustrojowe jako przesłankę zawieszenia organów podają nierokujący nadziei na szybką poprawę i przedłużający się brak skuteczności w wykonywaniu zadań publicznych przez organy. Oznacza to zatem, że jednostka samorządu przez pewien czas nie wykonuje swoich ustawowych zadań i jednocześnie nie widać możliwości poprawienia tego stanu w możliwie krótkim czasie. Ustawodawca nie określa w żaden sposób ile czasu musi trwać sytuacja niewykonywania zadań publicznych i w jakim czasie powinna nastąpić jej poprawa. Charakter tego środka nadzoru wskazuje, że przyczyna nieprawidłowego działania organów gminy leży jednocześnie po stronie zarówno organu wykonawczego, jak i stanowiącego, gdyż jego zastosowanie powoduje zawieszenie zarówno jednego, jak i drugiego. ‘

          http://www.samorzad.lex.pl/czytaj/-/artykul/nadzor-nad-dzialalnoscia-jednostek-samorzadu-terytorialnego-cz-6

          Najlepsze: Dobre 5 Słabe 0

    • Słyszałes cos o praworządności, uczciwości i państwie prawa? Chyba nie…

      Najlepsze: Dobre 6 Słabe 0

  3. Bawi się “szlachta” za nasze…

    Najlepsze: Dobre 8 Słabe 0

  4. gniazdka uwili …

    Najlepsze: Dobre 7 Słabe 0

  5. Żal dupe sciska co poniektórym pewnie w wyborach przegrali buhaha lol😊

    Debata, kontrowersyjne Dobre 7 Słabe 20

    • maść polecam 🙂

      Debata, kontrowersyjne Dobre 2 Słabe 5

    • Czasem zgadzam się, że po co coś pisać jak plebs i tak nie zrozumie. Oto przykład. Urzędnicy nie pochodzą z wyborów, w tym przypadku nawet konkursu na dyrektorów szkoły nie było. Wszystko z nadania.

      Najlepsze: Dobre 9 Słabe 1

    • Ciężko jest przegrać wybory gdy się w nich w ogóle nie startuje. Gdybyś czytał NS częściej niż z powodu Twoich zarobków wiedziałbyś, że osoby związane z NS nie startowały w wyborach i wielokrotnie o tym pisały. Mi nic niczego nie ściska tylko szlag mnie trafia gdy widzę jak się władza za nasze podatki ustawia. Dyrektorki szkół mają wysokie zarobki mimo słabych wyników uczniów w egzaminach, kierowonik OPS i wiceburmistrz litościwie pominę. Bo tu widać zarobki wprost proporcjonalne do niekompetencji. No ale komuny z człowieka nie wypalisz nawet ogniem i stara zasada “mierny ale wierny” kwitnie za nasze w najlepsze. Zarobki urzędników gminnych nie powinny przekraczać dwóch średnich pensji w gminie (nie włączając budżetówki oczywiście). Wtedy mieliby motywację do pracy na rzecz gminy nie kombinowanie jak rodzinie mieszkanko załatwić. W normalnym kraju nie powinno być takiej różnicy między zarobkami zwykłego Kowalskiego a przedstawicielami władzy lokalnej czy opłacanymi z podatków dyrektorami placówek gminnych. Wiceburmistrz wraz z emeryturą zarabia SZEŚCIOKROTNIE więcej niż więszkość zatrudnionych w Ivarze. Uważasz, że ma tak niezwykłe komeptencje i taki wpływ na poprawe naszego życia, że taki drenaż naszych kieszeni jest uzasadniony? Ja tak nie uważam. Czekam na oświadczenie burmistrza, które zgodnie z prawem już powinno być opublikowane i oświadczenie przewodniczącego rady. No ale ich stosunek do prawa jest powaszechnie znany to pewnie sobie poczekam…

      Najlepsze: Dobre 12 Słabe 1

      • 98 323, 40 zł pensji plus emerytura 51977, 43 zł- roczny przychód wiceburmistrz to 150 tysięcy 300 zł, miesięcznie daje to ponad 12 i pół tysiąca. Szkoda, że pracownicy męża wice nie mają takich przychodów a niektórzy jego pracownicy pewnie rok czasu zasuwają na to, by zarobić tyle co wice ma w miesiąc czy półtora miesiąca. Nie czepiałbym sie gdyby to były pieniądze zarobione w sektorze prywatnym ale to wszystko idzie z naszych kieszeni. Jeżeli to jest sprawiedliwe to winszuję poczucia humoru. To zarobki dobrego menadżera w prywatnej firmie i to dużej i naprawdę dobrego menadżera- wykształconego, znającego języki obce, doświadczonego i z wynikami w pracy. Uzasanij mi Anonimie tak wysokie zarobki wiceburmostrz, kierownik OPS i dyrektorów szkół. Najlepiej wynikami ich pracy 😉

        Najlepsze: Dobre 11 Słabe 0

  6. Dzięki, zepsuliście mi weekend 😉

    Najlepsze: Dobre 9 Słabe 0

  7. Ciekawostka!
    Z oświadczenia majątkowego Rzymczyk zniknęła altanka-pałac. Abrakadabra!

    Najlepsze: Dobre 11 Słabe 0

Dodaj komentarz

Optionally add an image (JPEG only)