Nowa Stepnica

Wolne Forum mieszkańców Gminy Stepnica

TP SA – Orange: Z wynurzeń nacjonalisty

Dostałem właśnie standardowy list od pana Macieja Wituckiego, prezesa TP SA. Pisze, że Telekomunikacja Polska (jak rozumiem już wcześniej kupiona przez Francuzów), zmieni swoją markę na Orange, jedną z najbardziej cenionych na świecie. Pisze dalej pan Witucki, że dziś, jako Orange, wypadałoby powiedzieć raczej, jutro, będziemy obecni w 35 krajach. Dalej pan prezes powołuje się na jakieś bełkotliwe hasło reklamowe, że mianowicie „dziś zmienia się w Orange”. Jak przypuszczam zatem, że dziś robi się od razu jutro, co punktu widzenia prostej astronomii jest dość karkołomne.

Rzeczą normalną w biznesie jest przejmowanie firm. Przy zachowaniu pozorów poprawności nie oznacza to sprzedawania własnej tożsamości. TP SA poszło najwyraźniej dalej: sprzedało nie tylko swoje udziały w rynku, ale też swoją tożsamość, w jakimś sensie twarz, której nigdy nie miałem powodu lubić, ponieważ firma zawsze rżnęła mnie jak chciała. Zresztą nie tylko mnie. Ale w tym rżnięciu był w każdym razie jakiś, może ukryty, ale jednak aspekt swojski.

Od jutra TP SA, obecna jako Orange w 35 krajach, będzie mnie rżnąć w aspekcie i w stylu internacjonalnym. Pewnie będę się czuł zaszczycony, że nie jest to rżnięcie czysto lokalne, ale robione na większą skalę.

Chyba na tym polega istota postępu: degradować jednostkę, wywyższając tak zwany global, bo przecież tylko on ma szanse. W propozycji Orange jest jeszcze jawny dowód demoralizowania, zaściankowego nieco, korumpowania, o czym pisze pan Witucki. Z okazji zmiany nazwy, dla klientów, którzy mają telefon w TP SA mamy, pisze pan prezes, 1000 minut na powitanie w Orange. Bezkresna perspektywa tej propozycji każe ją po prostu bez gadania, przyjąć.

W ogóle jest to wzór na sprzedaż wszystkich lokalnych firm. I wtedy będzie all right i międzynarodowo i międzykontynentalnie.

 

Szczepan Woronowicz

 

Żródło: 

  1. http://www.woron.org/2012/04/03/tp-sa-%E2%80%93-orange-z-wynurzen-nacjonalisty/

6 komentarzy

  1. Zmiany są nieuniknione. Nie mówię, że to dobrze, wyprzedawać Polskie firmy, bo lada moment nas już nie będzie. Globalizacja postępuje, czy tego chcemy, czy nie. Dla mnie jako konsumenta, żadna różnica komu płacę, acz wolałabym, aby MOJE pieniądze zostały w MOJEJ Ojczyźnie. Demokracja to prawo silniejszego, nic na to nie poradzimy, a zmiana Rządu da też niewiele. Mam wystraczająco dużo lat, aby pamiętać Neptuna, Ryską, Grzybka, Lucynkę i Paulinkę, liczne kina, bary mleczne w Szczecinie. Nie ma ich już, nostalgia została, za dzieciństwem chyba, bo nie za systemem przecież?

    Oceń komentarz: Dobre 0 Słabe 0

  2. Uważam że państwo powinno sobie zostawić pakiet większościowy udziałów ,a nie sprzedawać wszystko.
    Niedługo w naszym kraju nie będzie już polskich firm .

    Oceń komentarz: Dobre 0 Słabe 0

  3. Pan Woronowicz pisze jak by się wczoraj urodził. Od zawsze przejęcie większego przez mniejszego wiąże się po czasie z likwidacją marki w celu ujednolicenia brandu i wycięcia lokalnego konkurenta. Tak było kiedyś z siecią IDEA, którą kupił Orange, tak było z Erą, którą kupił T-Mobile. Do tego sam re-branding to rewelacyjna sprawa bo na papierze generuje koszty.

    Swoje rozgoryczenie niech kieruje w stronę kolejnych rządów, które wyprzedawały i wyprzedają wszystko co państwowe wkładając Polakom do głowy, że państwowe, nawet przynoszące wielkie zyski to obciach i trzeba to dziko sprywatyzować.

    Oceń komentarz: Dobre 0 Słabe 0

    • Ale z Wedlem i Prince Polo tak nie było 😀
      Tak więc nie zawsze te uogólnienie jest prawdziwe.

      Mocne marki same się bronią. Nie raz musiały się o tym przekonać w Polsce tzw. zachodnie firmy.

      Dam inny przykład – tzw. Duuuża sieć “skasowała” majonez kielecki i wprowadziła na jego miejsce Hellmans. Baaaaardzo szybko musieli się wycofać z tego genialnego pomysłu bo sprzedaż wyniosła równe ZERO.

      Inna sprawa czy TPSA to mocna marka 😀

      Oceń komentarz: Dobre 0 Słabe 0

      • Jako fan Kieleckiego stwierdzam, że to niemożliwe 😉 “Społem” zawsze produkowało Kielecki i nie przypominam sobie by ich kiedyś kupił Unilever 😀

        Oceń komentarz: Dobre 0 Słabe 0

        • Nie chodzi o producenta tylko o sieć marketów.
          Ale Unilever też nie raz się przejechał na polskich nawykach – info z pierwszej ręki 😀

          Oceń komentarz: Dobre 0 Słabe 0

Dodaj komentarz

Optionally add an image (JPEG only)